Categoria: Investigador Colaborador

Formação académica: Doutoramento em Geografia Humana (Universidade de Lisboa, 2009), Mestrado em Migration Studies (Universidade de Sussex, 2003), Licenciatura em Economia (Universidade Técnica de Lisboa 1998)

Grupo de investigaçãoMIGRARE ZOE

Email: sonia.pereira@campus.ul.pt

Interesses de investigação: Migrações internacionais, mercado de trabalho, classe social, participação socio-política

ORCID: 0000-0002-5699-0643

Página pessoal: https://deusto.academia.edu/SoniaPereira

Sónia Pereira holds a PhD in Human Geography from the University of Lisbon. She is a researcher at the Centre of Geographical Studies. For the past two years she held a post-doc position at the Institute of Human Rights at the University of Deusto. She has been working on international migration since 2000 both within academia and for intergovernmental organizations and NGOs. Her research interests include labour migration, labour agency, socio-spatial practices and socio-political participation.